lördag 13 augusti 2011

Självmordsnys!

Vem var det egentligen som kom på nysen, och vem döpte eländet?

Det är ju inte att sticka under stolen med att man faktiskt kan både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en fet elva under näsan eller varför inte snor över hela jackan?
Och så finns det den härliga gamla repeterings nysen, när man nyser tills tårarna sprutar, näsan är igenmurad och ändå är man inte färdig nyst! :-O

Var inte tanken med nys, att man ska rensa systemet, eller har jag missuppfattat det hela?
Det finns ju också såna där roliga grejer med nysar, som till exempel att nån tänker på en när man lägger av en rejäl snornys, jag undrar just  vad som är så fint med den tanken..
Sen har vi ju också självmordsnysen, när man sitter och kör bil och nyser, och blir typ medvetslös i 0,3 sekunder...När man KÖR BIL!
Helt jävla livsfarligt, så jag skulle vilja be alla där ute att ge fan i att tänka på mig, åtminstone om ni vet att jag kör bil! Tokigt folk!

Det kan hända att ni, som jag, insåg att nys är ett ord som förekommer ofta i detta inlägg, och att ni också sitter och småfnissar för er själva, då ni läst det så ofta och inser att nys, nysa och nysit är väldigt fula ord *fniss*   
Prosit på er!

5/11-2010 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar