lördag 13 augusti 2011

Kärringstörd!!

Nedanför mitt place finns en liten liten gata med 2 små hyreshus och ett par öde sådana också, även några garagelängor.
Där finns även min postlåda.
Det låter småby mysigt och trivsamt, men icke!
För detta är även ett mycket populärt hundrastnings stråk, där en del hemskt populära hundägare rastar sina hundar vid min postlåda, det är tydligen bättre att låta sin hund pissa och skita precis vid min låda, istället för på andra sidan där det inte ens bor nån, eller varför inte bara se till att hunden gör sina behov en skvätt längre bort?
Ska jag behöva hoppa stavhopp till min egen postlåda, på en väg som är 100 meter och där stolpen till min postlåda upptar ungefär 10 centimeter?
När jag är ute och ser nån vovveägare nonchalant titta bort medans deras hund urinerar ner hela området runt och på min snigelpostlåda, eller kanske tar en dump, så börjar håret färgas grått, det blir kortare och permanentat, ögonlocken börjar hänga, ett par skäggstrån växer ut på hakan, fåror och rynkor på överläppen blir tydligare,
tänderna börjar glappa, naglarna gulnar, höften börjar värka,
ryggen blir krokig, rösten darrig och skrapig, och jag hittar ett medlemskort till PRO i fickan.
Jag blir en kärring!! Och riktigt riktigt kärring störd!
Jag vill springa ner med en spade och ta hundskiten och kasta i ryggen på vovveägaren och leta reda på dennes adress och pissa på deras garageuppfart!
Hur svårt kan det va? Låt inte hunden gå där, eller ha åtminstone respekten och plocka upp skiten!
Det finns faktiskt en hel del andra som går förbi med sina hundar, som aldrig skulle göra så, de skulle inte låta sina hundar göra sina behov där, för de är normala trevliga personer med folkvett, som ska få en liten slant av tant Zara och kanske en stenhård kanelbulle och jäst hallonsaft, medans jag visar fotografier från min ungdom....för det är folk som dom, som gör att jag återgår till att vara 29 år igen!
Kärlek till dom!     

12/11-2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar