lördag 13 augusti 2011

Nice price whore!

Man brukar ju säga att det är dom små sakerna som räknas, och det är väldigt sant.
Det finns nämligen små I-lands saker som jag gillar och som jag inte gillar.

Jag tycker t.ex inte om att betala överpris, detta beror of course på varan i fråga, men jag har verkligen seriösa problem med att betala 1000:- för ett par jeans, det är emot min religion och för mig helt ofattbart. Och min absoluta favorit mascara kostar 150 spänn, det är inte klokt, men för mig överkomligt eftersom den är bäst.

Jag kan inte heller förstå mig på Outlet?? Tjoohoo, jag hittade ett par dojor för bara 999:-...bara???? Oo
Och då är det halva priset, my god, tjänar vi så bra här alltså, så 1000 spänn för ett par skor är ett nice price??
Däremot gillar jag REA (får mysrys bara av att skriva det) REEEAAA! Och ställen som Dollarstore, ÖB, Rusta, Jysk mm-mm-mm!...jaja, kvalité hit å dit, men det beror faktiskt på vad man ska ha.

Och tänk när man får för mycket växel tillbaka, eller en vara inte blivit registrerad i kassan, det finns bara ett ord då....weehooo! :D
Däremot gillas icke när man fått betala 18.50 för mycket, då tar det inte lång tid innan man står och surar i kassan med kvittot i högsta hugg!
Och den där underbara känslan av att känna i en myntretur när man stoppat i parkeringspengar och hittar en guldpeng, en HEL tia! Weehoo! Remember, it´s those little thiiiings! ;)
En till sak som ligger bra till på min niceprice whore lista är 2 för 1, eller varför inte 3 för 1, och veckorabatter så som "den här veckan är det fläskytterfilé för endast 59 kr kg", hurra, hurra praise the lord!
När jag var yngre, var jag supersugen på en jacka för 500:-, spanade på den i veckor.
Jag putsade fönster på byns affär i en hel dag för att tjäna ihop till den, men sen när jag stod där och klämde på den i affären, slog det till, femhundra spänn...för en jacka..njaaaeee...Och jag gjorde nåt mycket roligare för pengarna! Allt slit var inte värt den där jackan till sist, 250:- hade varit ett rimligt pris, ett nice price ;)
Jag kanske bara räknas som snål, eller så inser jag värdet i pengar, och allt man kan få istället, jag betalar hellre för upplevelser än prylar.

19/1-2011 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar