lördag 13 augusti 2011

Operation Skitprat!

Idag var en otroligt ledig och härlig onsdag!
Firade ledigheten med att fräsa hem till en störtskön böna, som bjöd på äkta kvinnokaka, cheesecake brownies, precis vad ett par ärtor behöver, när det ska talas och talas och talas...
I ungefär 300 minuter diskuterades det vildt mellan kaffedricka, balkongvisiter och browniestuggor, sen fick vi lov och avbryta operation skitprat pga tidsbrist, och hopp om att vi lyckas få ihop en dejt snart igen :)
Väl hemma igen så lagade jag och kottarna mat, eller ja, en kotte :) Den andra kotten hade fullt sjå att visa sin legorakets uppskjutning ;)
Michelle skalade potatis, laddade diskmaskin, torkade av bänken och slängde allt potatis skal när hon pustade ut och torkade händerna och sa: -"Mamma, jag tror jag har blivit vuxen nu *pust*"
Resten av kvällen blev spelkväll, vi hittade ett roligt online spel som det blev många varianter av, synd att vi inte är grymma på poker, för envisa är vi alla tre iaf ;)
När det var läggdags bad jag storasyster följa lillebror in till sängen medans jag bäddade rent i hennes säng, sen kom hon ut och kröp ner under täcket och pustade ur sig: "Fy va det är jobbigt att va mamma!"
Funderar på om jag ska slopa att be henne om några barnbarn, annars lär hon väl bli sjukpensionär runt 23 år ;) 

7/10-2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar