lördag 13 augusti 2011

Lånar ingenting..

Här lånas inga listor, här görs egna! Du får gärna låna den av mig om du lärde dig samma saker som jag! ;)

Saker jag lärde mig under 2010:

Vintern är lika lång, kall, dryg och snöig som 2009, och våren är lika välkommen förra året, som i år, som året före det.

4 veckors semester är egentligen komprimerad till 4 dagar, vet inte om det bara var en känsla, men jag hade inte tid att hålla reda på dagarna.
4 veckors arbete är däremot 4 veckor långa.

Hur mycket du än älskar din bil och hur ofta du än skryter och berömmer den så går den sönder, och är man en Zara så väljer den att gå sönder i 100km/timmen, där det finns vajer räcken och när man är halvvägs till Haparanda, dvs 45 mil hem, 45 mil kvar och ensam med båda kottarna i bilen.

Semesterkassan räcker bara till att laga en bil....

Det är jäkligt långt till Haparanda, och ännu längre hem när man missar enda avfarten mot Falun och måste köra runt skiten istället.

Gräsklippare, trots att de är relativt nya, kan gå sönder, mer än en gång under en sommar, de är dyra att laga och även meningslösa att laga då de går sönder direkt igen och när gräsmattan är nästintill en äng, är det väldigt jobbigt att försöka klippa den och asfalt känns som ett alternativ.

Man behöver inte en grästrimmer, det går lika bra med sax!

Det är lättare att gå i högklackat när man är på lurven, kan bero på att man då skiter i om man bryter nåt, det kommer iaf inte göra ont.

Man blir inte sjuk av att gå ner i sjön upp till halva låren, med kläder på och hämta en volleyboll, och sen självtorka i kön till krogen.

Det är drygt att måla bullerplank, helst när planket är så solstekt så färgen suger in direkt du vidrör med penseln. Och när planket är längre än huset, känns det inte bra i armarna att det tar 5 timmar att måla en fjärdedel, på ena sidan...

Det är roligt med löneförhöjning och retroaktiv lön!

Jag vill göra en massa förändringar, hatar förändringar, gillar rutiner, vill inte ha rutiner...

Om man har barn som inte direkt är överförtjusta i att städa, ska man inte ge dem egna rum och definitivt inte en lekstuga, för det innebär bara ett till hus att städa efter att nån annan grisat ner.

En ledig dag för en småbarnsförälder innebär INTE ledigt bara att du inte befinner dig på jobbet. Ledigt är utvecklingssamtal, tandläkarbesök, hämta och lämna hos kompisar, sitta i telefon med myndigheter, kommun eller annan rolig samtalspartner, byta nyinköpta kläder som inte passade, städa, tvätta, laga mat, rensa ur garderober, städa leksaker, limma leksaker, plåstra om trasiga knän, höja sadeln på cykeln, laga punka, bli bjuden på lerkakor med grusglasyr m.m m.m

SIBA suger och det gör även överavancerad teknik, och överdrivet säljkåt personal, i de flesta former!

Partylite har sjukt fina ljus, och dom är sjukt dyra. Dessutom är jag en sån person som ingen kan motivera att köpa ett ljus för 400 spänn bara för att de brinner längre eller att hela ljuset brinner ner.Faktum kvarstår: Du bränner upp 400 spänn.

Det uppstår ett hat och en ovilja att läsa bloggar, när folk gör reklam för sin blogg genom att kommentera i min blogg, utan att ens nämna det mitt blogginlägg handlar om. Andra kommentarer är dock riktigt skoj!

Jag har dålig karaktär och nästa års "saker jag lärt mig-lista" ska inte innehålla den här meningen.

När ungdomar sparkar ner ens postlåda för att de tror att de är nån form av alfa hanar i byn, uppstår ett vrede och ett behov av att använda yxa till annat än å spika med.

14/1-2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar