lördag 13 augusti 2011

TVÅL eller BAJSKORV??

Man kan säga mycket om mina barn.

Dom är till utseendet mest lik sin far och är mest lik mig när det gäller personlighet.

Dom är omtänksamma, rara, pratglada, roliga, kreativa och påhittiga.

Som nu till exempel, när sonen kommit underfund med en ny lek: "Luktar det tvål eller bajskorv om händerna??"

Denna lilla rara lek uppkom efter låååångt tjatande från mig om att man alltid måste tvätta händerna efter toalett besök och mycket riktigt, efter ett tag kom han på hur det skulle fungera, och mjo, jag lär erkänna att man motvilligt sätter dit snoken, för tänk om det INTE skulle lukta tvål? ;)

Undrar om man ska testa den leken på jobbet?? Hoppa ut från personal toan och vråla "TVÅL ELLER BAJSKORV!!??" och slänga nävarna under näsan på nån arbetskamrat, kan bli ett kul samtalsämne på julfesten sen...helst om jag inte är där... ;)

Nåja, den andra påhittiga i min familj, är en mycket envis dam på 9 år, som är klok, har ett enormt hjärta och är ganska lillgammal, och som i alla sammanhang när man träffar nya människor blir en äkta pajas och säger "JAG FES" följt av ett gapskratt som inledningsfras i en ny relation...Hej är okej annars...eller..? ;)

Och denna donna kan även vara ganska lat, vilket hon visade prov på idag, då hon på eget bevåg köpte en sån här:



                           Mammas lilla pensionär! :) 

Hon tycker den är förträfflig när man ligger i soffan och inte når tv-dosan ;)

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHA! Helt underbart. Tvål eller bajskorv är ju värsta reklamslogan.
    Och att köpa en "plockare" (där hjälpmedelscentralen är sötrsta distributör istället för BR leksaker) är ju så sjukt kul.

    SvaraRadera
  2. JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag kan itne ens skriva nåt vettigt, jag bara instämmer i bitterfittans kommentar och fortsätter skratta!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. SV: Ja, vad säger ni flickor! Tvål eller bajskorv?? ;)

    SvaraRadera