torsdag 25 augusti 2011

Den sanna anledningen

Jag börjar förstå mer och mer vad det handlar om!
Det är egentligen inte så att man börjar bli gammal och rädd, utan mer medveten, man har införskaffat sig ett sånt där urtrist konsekvenstänkande.
Det är den sanna anledningen till att man inte vågar göra så mycket tokiga saker, som man gjorde när man var tonåring, och trodde att man var komplett odödlig, eller sket i om man var dödlig.

För att man VET att om man skadar sig, så blir konsekvensen sjukskrivning, och det betyder att spargrisen får sätta livet till för att man ska kunna klara sig, alla besparingar till utlandsresan blev plötsligt mjölk och bröd pengar. 

När spargrisen är källsorterad som keramik på soptippen återstår det att börja sälja av grejer, och man börjar undra: -"Behöver jag verkligen en soffa, man kan ju sitta på golvet och glo på tv också?" 
-"Behöver jag verkligen en tv, jag har ju ingen soffa att sitta i?"
-"Kläder & skor är överskattat, vi föddes till denna värld nakna!" -"Köper nån en halv parfym, och en måttligt använd deodorant...mjo kanske.." 
"-Måste barnen verkligen lära sig åka skridskor, det har man ju ingen nytta av när man blir vuxen, för då törs man inte ändå, med risk för benbrott och sjukpenning!" 

Efter detta steg är det dags att avskaffa hemtelefonen,  lämna tillbaka bilen och ta bussen till närmaste socialkontor. Därefter blir du förmodligen nekad hjälp, då du tjänat för bra, de sista tre månaderna före din sjukskrivning och du får lov att råna en hemlös i kön på socialtjänsten, på hans sista pantburkar för att ha råd med bussen hem. Dessutom upptäcker du att han har din senaste festblåsa som näsduk.

Ja, det är inte lätt att bli vuxen och motvilligt erövra äventyrslusten med konsekvens tänk istället.


Vänta här nu!! Är inte det där mina vinterstövlar med klack som jag köpte på Scorette förra året??






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar