lördag 13 augusti 2011

Inarbetat motarbete!

Men hallå, varför ska barn hela tiden motarbeta allt?
Jag har levt i snart 30 år, och det verkar som att jag inte lärt mig nånting, eftersom min kottar som levt i snart 9 respektive 5 år verkar ha en åsikt gentemot alla kloka förslag jag kommer med..
Lär de sig andra saker nu för tiden, än vad jag gjort under både dagis, låg och mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet?? Har jag missat nåt?

Några klockrena exempel följer här nedan:

-"Ta på dig en mössa, annars kommer du frysa" får svaret:
-"nähäe, kommer jag inte aaalls!"
-"Gå inte där, det är halt där" slutar upp med 4-5 steg på det hala stället, och svaret: -"Det är ju inte alls halt!" Och 1 av 5 ggr klarar dom sig från att slå halvt ihjäl sig, och det får man minsann äta upp sen.
-"Borsta bort tovorna ur håret innan du hoppar in i duschen, så blir det lättare att borsta sen" får svaret:
-"Tänker jag INTE, det går jättebra att borsta bort dom SEN!"
-"Om du sover nu, kommer du inte kunna somna ikväll" får svaret: -"Kommer jag visst det!"
-"Ät inget godis före maten, då orkar du inte äta sen" får svaret:
-"Så är det inte alls, jag orkar visst äta!"
Dessa svar kan ofta åtföljas av hög röst och en liten stamp i golvet, bara för att verkligen poängtera att mina år på jorden och min visdom är ungefär lika stor som en piss i havet..
Jag kan inte låta bli att undra om jag kan ha missat att lära dom vad samarbete betyder?
Nä just det, det har jag ju visst det, för att dom har då verkligen lärt sig samarbeta och hålla ihop...mot MIG! ;) 

21/1-2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar