lördag 13 augusti 2011

Jag har en älskare!

Sisådärdå, nu har det varit en del happenings så jag har flera konstateranden att göra!
Konstaterande nummer 1:

Jag har skaffat en nygammal älskare, en muskelknutte med snygga kurvor, lite rostig, alltid startklar, går bra som fasen, krånglar sällan....
.............min bil!
Vi lever i ett kärleksfullt förhållande, ingen vet hur mycket vi gillar varandra egentligen, men i somras svek den mig halvägs till Haparanda från Falun och efter det har vi haft det lite ansträngt.

Vi brukar lyssna på hårdrock tillsammans, se nya platser, stjärtvärme, spolarvätska och ömhet helt enkelt, och efter i somras så.....ja det kändes inte helt rätt liksom och jag har gått i lite bytestankar......tills idag, då min älskare visade mig kärlek igen och gick igenom besiktningen för tredje gången i rad! Jag hade slängt ut 140 kr på en date i biltvätten, fyllt på spolarvätska och gnidit instrumentpanel, och vad får jag...Jo, rent papper!! Hurray! True love!

Konstaterande nummer 2:
Prolog:
Jag jobbade fredag-söndag varav heldag 8-20 på lördagen, skulle vara ledig på måndagen men hade en utbildning att trilla in på mellan 8.30-16 både måndagen och tisdagen för att sen avsluta med arbete onsdagkväll, underbara ljuvliga soliga vårdagar.
Fick vara ledig idag istället, och kan plötsligt summera ledigheten till en mini semester, 4 dagars ledigt på raken, weehoo!
Och vad händer...jo tamejfan börjar snön vräka ner, det är väl förjävla gulligt!
Hörde det ryktas om att det skulle bli sol och 15 plusgrader i helgen, så vad ska man säga...IN MY FACE!
Det är inget skämt, att vi kan skippa allt vad meteorologer heter, vi kan istället dela ut mitt schema till svenska folket, så kan alla förutspå vädret själva!
-"Få seee nuuu, jo, det blir fint väder på lördag, för Zara jobbar då! och vi kan inte åka ut på sjön på måndag, för då blåser det orkan och snöar för då är Zara ledig!"

Konstaterande nummer 3:
Jag undrar ofta varför mitt liv hela tiden pinnar på så himla fort??
Kan det vara för att jag redan tvingats skriva schema för dagis/fritids hur det ska se ut sista veckan i april, och då har april börjat för ca 10 minuter sedan!
Det kan också bero på att jag redan gjort upp hur mitt liv ska se ut i mitten på augusti, eller ja, varför inte hela sommaren, exakt när jag ska få vara ledig och inte....det är ju helt jäkla otroligt! o0
Plötsligt kändes det som att det snart är höstlov igen och då är det jäkligt svårt att leva för stunden, men jag gör mitt bästa ;)

31/3-2011

2 kommentarer:

  1. En av de svåraste konsterna i världen är just att leva i stunden, i nuet. SÄRSKILT med barn i huset som, precis som du skriver, kräver en massa planering lååångt i förväg.......

    SvaraRadera
  2. SV: Så sant, så sant! Och drygast är väl egentligen känslan av panik när man inser att man inte kan leva för stunden :S

    SvaraRadera