söndag 14 augusti 2011

Get to know the writer! Exclusive shit!

1- DISKTRASOR:
Disktrasor går fetbort!
Av den enkla anledningen att du luktar som att du pillat nån i stjärten om händerna när du kramat omkring på en sån där sur snusktrasa. Och stjärtpill lukten sätter sig ordentligt om man har otur, så att det luktar som att en gammal naken alkis gubbe suttit på diskbänken, eller varför inte köksbordet?? En helt ny disktrasa är dock relativt ok för mig.


2- BUNGYJUMP:
Jajemen, den här dåren har hoppat 52 meter från en gungande metallkorg med huvudet före, rakt ner mot Falu ån, iförd endast ett gummiband runt fotlederna. Det var också på den tiden då jag trodde jag visste allt, att jag var odödlig, att smärta bara bevisar att man lever och när jag tjuvrökte för mamma..Håhåjaja, de glada tonåren!

3- ARMBRYTNING:
Dom flesta bryter ben och armar som barn/ungdom/80-åring, eller kanske under nån vinter resa till Sälen, Idre, Alperna eller nåt annat coolt fjällsamhälle. Utför nån läskig sport, faller från höga höjder...ja ni fattar.
Själv åkte jag med morsan på raggar partaj, gick tvärs över en grusplan, trampade snett på en slaggbit, dundra omkull som en fälld fura, och bröt armbågen...22 år gammal.....småbarnsmamma....nykter... Jaja, nån gång ska vara den första!

4- RAKPLITOR, FINNAR, KVISSLOR, PORMASKAR:
Kärt barn har många namn, och jag älskar att förinta dem alla, på nästan alla! Nu kanske ni tycker att jag är mysko, med tanke på mitt hat av disktrasa och min kärlek till porisar! Men det är nåt underbart ljuvligt med att klämma till åt dem och göra "rent"! Och jag älskar såna som knäpper när dom ger upp för mina nypor, moahaha!

5- PILLARE:
Japp, jag är en äkta pillare, av tyg! Ni vet den här lilla "fyrkanten" längst ner på byxben? Där alla sömmar går ihop bildas en liten fyrkant eller rektangel, och den älskar jag. Men det går inte bra med vad som helst, favoriten är söndertvättade stretchjeans, blanka tyger går bort, likaså sträva...Hmm..känns som att jag får låta nån insatt vän gästblogga om ämnet, för hur jag än vänder på det låter det som att jag borde ansöka till fasta paviljongen i Säter ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar