lördag 13 augusti 2011

*PLING* Dagens I-lands problem!

Ja den här funderingen kan verkligen hamna på listan över alla undersköna I-lands problem man dras med, som t.ex när man sitter på toa och det finns ett halvt ark 2-skikts papper kvar på rullen, eller när internet är segt, eller när favorit programmet är inställt pga sport..
Men...Varför ska det vara så svårt att få den pizza/kebab/kycklingrulle man faktiskt beställt?
Om jag, en lugn trevlig söndagkväll ringer och beställer en pizza utan svamp, så lik förbannat ligger det ett gäng champisar på där och flinar åt mig när jag öppnar kartongen.

Vad gör den bagaren när jag ringer?
Suckar och tänker: -"Fan nu är det nån som ringer igen..FAN!"
Svarar och himlar med ögonen samtidigt som han låtsas skriva upp det jag säger, för att sen slänga ihop en pizza utan kärlek och strö på lite extra svamp för att jävlas...undrar just hur många spottloskor jag ätit då! :-O
Men här är lite news 4 you: Om inte jag och alla andra ringde och ville vara latmaskar för att vi inte orkar laga vår egen mat och är villiga att betala för att slippa, så skulle det bli konkurs direkt!
Det är en sk. win and win situation, de tjänar pengar och jag blir mätt i magen utan att behöva varken motiv eller motivation.
Men vad gör dom egentligen då? Hur kan det vara så svårt, när det är den enda arbetsuppgiften man har och man till och med skrivit upp det?

Ringde till en grekisk resturang förut och bad om att få bearnaise sås istället för tzatziki och väl hemma, halvt ihjälhungrad lyfter man på locket och hittar....2 dl tzatziki! underbart! weehoo! hurra!
Och så är man så jävla svensk så man ringer inte tillbaka och kräver hemleverans på rätt rätt, utan nästa gång är man lika trevlig och tänker att dom borde ha lärt sig sen förra gången, för att upptäcka exakt samma sak igen, eller så lyfter man på locket när man kommit ut i bilen och svär, och om det inte heller funkar, då rekommenderar man folk att inte gå dit istället, så de så!
Sen har vi ett ställe jag måste lyfta på hatten för, ett sånt där ställe som har öppet för hungriga kroggäster, det står 50 fyllon och sluddrar fram nåt om deg, tomatsås, fanta och dom gör alltid rätt, trots att de är typ 10 bagare som står redo att serva alla som kräver fyllemat, en tar betalt och vrålar vad man ska ha, medans nån annan bakar och en tredje lämnar ifrån sig den, och let´s face it, är det nånstans man kan fuska med fyllningen på en pizza, så är det på en nattöppet pizzeria kl.02.30 en lördag natt ;)

21/11-2010 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar