fredag 16 september 2011

Vad som är okej och det som inte är det!

Vad är egentligen en feminist?
En kvinna som inte rakar sig förutom på huvudet?
En kvinna som inte använder smink?
Som vill ta bort porrstämpeln på kvinnor?
Som tycker att kvinnor och män ska tjäna lika för samma arbete?
Som hatar skillnader pga kön?
Vad är en feminist för dig??

Jag för min del, kallar mig inte feminist, jag tycker helt enkelt alla lika, alla olika!
Jag vill inte att man ska nekas arbete pga utseende, ras, kön eller religion, jag vill att vi alla delar på den här planeten i harmoni, att alla slutar slåss för makt och pengar och att alla ska slippa slåss för sina rättigheter, att dom rättigheterna är självklara.

Jag vill inte att en kvinna ska vara brandman om hon inte klarar av samma fysiska påfrestning som en man, för om mitt liv hänger på en skör tråd, vill jag bli räddad. Om en man är en bra brandman, så betyder inte det att det är ett hån gentemot kvinnan och kvinnans roll i samhället, utan att han är en ansvarsfull yrkesman som vet vad han gör, och det är ju förjävla bra! Precis som att en kvinna som jobbar på dagis inte heller är ett hot mot kvinnans roll i samhället, utan en ansvarsfull yrkes kvinna som vet vad hon gör!

Vi borde låta män vara bra på det dom faktiskt är bra på, och samma sak med kvinnor, vi är olika, och inget säger att en kvinna inte kan klara av det en man kan göra bara för det, lika lite som man kan säga att en man inte kan klara ut det en kvinna klarar av.
Tänk vad mycket en personlighet och livserfarenhet gör med en människa, hur man formas till och formas om hela tiden, i sympati, empati, moral, känslor..ja ALLT!

Jag tycker om feminister, feminister som inte spårat ur.
Att våldta män med piasava kvastar, förnedra och anse att män är en lägre rang är inte okej, man möter många svin i sitt liv, och när det gäller den kategorin så är det ordentligt könsfördelat..50/50.
När feminister vänder, det feminister kämpar för, åt andra hållet, så har något gått riktigt snett.
Helt plötsligt behöver vi antifeminister som tar hand om den här gruppen, precis som vi har antirasism mot rasister och antimobbning mot mobbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar