måndag 19 september 2011

Nu jäklar ska det firas!!

Wooohooo! 
För första gången någonsin har vi varit på en stormarknad, sprungit på en kvinna och en man, som var kortväxta/little peoples/dvärgar (ja, jag vet fan inte vad som är politiskt korrekt!) UTAN att barnen kommenterat med ens en gloende blick!! :D 

Inte en enda pinsam "kolla mamma, den här killen är lika kort som jag" eller "Oj vad liten du är!" eller en blick där det ser ut som att ögonen, i ren chock, håller på att trilla ur huvudet på dem samtidigt som dreglet hänger från deras vidöppna små munnar! 

En totalt smärtfri handling av diverse varor, ja förutom att vi fick en avstämmning i självscanningens sanna tecken! Vi klarade oss, men kände oss som ett gäng busar & banditer när vi stod där och stresspackade upp allt vi tryckt ner i våra kassar och tankarna for kors och tvärs:
-"Faaaaaaan, scannade jag verkligen löken??" 
-"Shit, jag minns inte ens att jag lagt ner det här i vagnen!"

Och förutom denna lilla trevliga upplevelse så fyllde jag år idag, jag kan numer titulera mig trenolla och jag är hemskt mallig över det, jag har klarat livhanken i 30 år och är välkomnad med öppen famn in i vuxenvärlden av alla som är äldre än årgång 1981 :) Yeeeey me! 

Jag har blivit otroligt uppvaktad, med fina presenter, telefonsamtal, sms,  facebook gratulationer, sång och blomster. God mat och igår drack jag till och med champagne med jordgubbar och choklad :) 

Ja ni, det känns ju inte direkt som nån pärs att bli 30 heller! Livet flödar av smaskigheter! Inget kan gå fel! ;)

Födelsedagsbarnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar