lördag 3 september 2011

Sänkt intelligens nivå AB

Idag inhandlade vi en ny kaffebryggare, en high tech bryggare!
Som de flesta vet avskyr jag high tech men när det kommer till kaffe är jag öppen för alla förslag!
Och med tanke på att jag förbrukar ett paket kaffe på 3 dagar så var det dags för både en ny & påkostad bryggare! Min gamla levde dessutom på övertid, men jag vill tacka för tiden vi haft tillsammans, käre vapendragare! But it´s time to set you free, my friend!


Hursomhelst, så var det en novell med i kartongen om hur man brukar denna maskin, och vi stod här som två neandertalare och pillade på alla knappar, försökte bryta loss filterhållaren, förstå vad som piper och vad allt som lyser kan betyda, och till vår stora lycka så lyckades vi faktiskt brygga en kanna kaffe också! Så då blev det hoppa jämfota och klappa händer precis som grottmänniskorna gjorde när de uppfann elden...

Så nu hoppas jag att jag och nya bryggaren kan starta en överkonsumerad relation där den är helt urpumpad efter ett pass i min närvaro, minst i samma kaliber som mitt ex!

My new lover <3

1 kommentar: