torsdag 15 september 2011

Hur man säljer in en produkt!

Ni vet alla att reklam fungerar på ett väldigt enkelt sätt:
Du ska bli sugen! 
Sugen på att äta, träna, sminka, smörja, färga håret, baka, gå ner i vikt, fixa din krångliga mage och renovera en smula! 
Du ska bli sugen och aaavuuundsjuuuuk!

Vi har till exempel skönhetsprodukter, där en modell av variant super, visar upp en perfekt hy, som man får utav krämer, foundation och puder, ja eller så föds man tydligen sån. En modell som förmodligen inte ens vet hur en finne ser ut visar ett uuundeerbaaart resultat, dvs en person som har haft acne skulle aldrig ens kunna få samma slutresultat, och dom som redan har perfekt hy, ja dom använder kanske inte så mycket såna här produkter överhuvudtaget.En med perfekt hy, behöver inte bli avis.

Sen har vi mat! Maten är alltid perfekt med stort P på tv och i reklamblad, frågan är- har du någonsin fått en hamburgare som ser ut som på reklamen? 
Nej, för då skulle du få hela munnen full i tandpetare och diesel, som ger den där extra härliga reklamglansen till både grönsaker och kött!

Jag har iallafall hittat den bästa reklamen ever!! 
Snacka om att sälja in en produkt!
Alla spädbarnsföräldrars våta dröm:






Oh my god!! It´s a SLEEPING baby!!?? 
Lätt att jag skulle köpa dessa blöjor om jag hade en bebis!

1 kommentar:

  1. Det är därför jag köper Willys egna märke. Där hänger ungarna typ upp och ner i träd på bilden. I vaket tillstånd.

    Tyckte det kändes mer verklighetstroget för jag vet av erfarenhet att barnen sover inte sådär sött i Liberoblöjar. Jag har försökt.

    Därför får de leka sig trötta upp och ner i ett träd ikkädda i willysblöjor.

    SvaraRadera