onsdag 3 oktober 2012

Stress Less!!

Det är dags att lyfta frågan om denna vansinniga stress vi lever i, så även jag.
Att få ihop tider, jobb, ungar, träning, mat, ekonomi och det sociala, blir trött bara av att tänka på eländet *pust*
Men tänker man faktiskt efter en smula, så är det bara runt 100 år sedan det handlade om HELT andra grejer.
Då var det inte bara att gå till kylskåpet, sucka och störa sig på att osten är slut, utan ut och gräva upp ett gäng potatisar, mjölka kon, ysta ost, baka bröd och slå ihjäl nån gris för att få nåt i magen, och det fick du äta i minst 14 dar sen..Dvs inga tacos (som man är så less på) till fredagsmyset!!

Eller varför inte sitta i kyrkan en hel söndagsförmiddag och lyssna på totalt ointressant och latinskt snickersnack när du sitter där och vet att maten är slut, det läcker in i taket, kärran behöver lagas, höet behöver in innan det börjar hällregna igen, ungarna har lunginflammation och om du ska ha rena torra strumpor i morgon så är det bara att dra fram nål och tråd när du kommer hem.
Då handlar det inte om att trycka i sig ett par ipren och dra till jobbet ändå och tycka att det är stressat och förjävligt, utan om att Arne i grannstugan dragit på sig dödlig TBC och du hängde med honom igår.....gubbjävel!
För mer än 100 år sen kom ungarna inte hem från Joel som hade magsjuka utan Joel som hade böldpest! 
"Jahapp, nu bröt mormor benet, fram med bössan!"

Jag höll på att smälla av i somras pga skitvädret för då kunde jag inte slappa som jag tänkt..haha, va fan?
Jag har i allafall inte fått min skörd och levebröd förstörd, veden pissblöt, hål i taket, sjuka ungar, djur och råttor i förrådet, men jag måste snart byta till vinterdäck...åh ve och fasa :-S
Nej, det var jävlarimej okej att känna sig sjukt stressad förr! Idag?......egentligen inte ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar