onsdag 2 november 2011

Stolt psykopat!

Jag har blivit träningspsykopat! 

På nåt konstigt vis, gick jag från soffsittar småbarnsmamma med en kopp kaffe i ena handen och en 200 grams marabou i den andra till hurtig två barns mamma som tränar minst 2-3 ggr i veckan med en kopp kaffe i ena näven och nån äcklig grönsak i den andra, what happened??

Jo, jag insåg att det inte är speciellt bra för självförtroendet när man håller upp ett par jeans i storlek valross och undrar vem fasiken som ska kunna ha dom, och sen får jag inte själv ihop dom, om jag ens får upp dom. 

Jag insåg också att kläder i dagens nutid inte gjordes i min storlek, mer än för kvinnor som var barn när dinosaurierna vandrade på jordens yta, och att det inte känns bra att stå i en provhytt, svettig, med ångest. Ångest över att ens behöva prova kläder man vet inte kommer passa, 9 av 10 plagg gör nämligen inte det när man drar storlek valross. 

Tillsammans med min polare LCHF och motion är jag idag totalt 36 kg lättare, jag hatar fortfarande att prova kläder men jag älskar att hålla upp ett par jeans och undra vad det är för anorektiker som ska komma i dom, och sen kunna ta på mig dom och knäppa ihop dom och det till och med hänger liiite i röven.

En sak som jag däremot aldrig kommer lära mig, är att gilla mjölksyra, ni som gör det är sjuka i huvudet, eller så är ni jävligt duktiga på att fejka ett leende och känslor, själv ser jag ut som att jag försatts i krigsläger, utan mat och vatten och är satt i straffarbete, jag tycker synd om mig själv och kontrollfreak som man är, så passar det inte riktigt den här damen att vara så skakis i ben och armar så jag inte vet om jag kommer kunna föra kaffe koppen till munnen...och jag gillar kaffe, och kontroll...över ALLT!! moahaha!

Nog för att denna känsla överträffas av all annan vinst som det innebär att träna, jag är sjukt stolt över min prestation och det här är nog första gången jag fattar vad jag ställt till med!

Men idag är ändå en dag då jag tänker fortsätta tycka enormt synd om mig själv, efter Hitler spinning passet jag testade i förrgår, bakdelen är ett enda stort blåmärke, inte träningsvärk, inte mjölksyra, utan sadeljävlar smala som en linjal...De vill verkligen tvinga en att stå å cykla, dom jävlarna!

2 kommentarer: