torsdag 24 november 2011

Att jag aldrig lär mig......NO MORE!!!

Jag känner mig själv så väl vid det här laget, och jag borde veta bättre, men jag gör samma misstag varenda jävla gång...

Det plingar till i mobilen, jag läser sms:et och har blivit bjuden på ett homeparty dvs Oriflame, Me&I, Lingon å Blåbär, Partylite, Tupperware eller nåt annat apdyrt get together. 

Och JAG vet, att jag inte ska gå på sånt, någonsin...
För jag är så jädra svensk så jag kan inte snylta andras fika utan att känna mig tvungen att shoppa loss bland plastbyttor, doftljus och äppeltvålar, sånt jag vet är bara krafs, och inte alls håller den standard det lovar...
För NEJ, jag är inte impad av Oriflames fenomenala Tender Care, köper jag en sån, så är det ett MercyBuy...

Därför blir jag extra tokig på mig själv, när jag lik förbannat tackar ja till dessa inbjudningar, lovar mig själv att det inte är nåt köptvång och att jag baaraaa ska gå dit och kika, och ha trevligt, för att sen hitta mig själv med nosen i en katalog för att verka sådär intresserad som dom andra är, och efter en stund rycks jag med i deras entusiasm och börjar också fråga om produkterna, testar, luktar och känner hur min skeptiska kvinnliga intuition helt plötsligt sakta börjar falla över i ett genuint intresse för vad jojoba kan göra för torra armbågar...

Sen fattar min hand en penna och krafsar ner ett par sidnummer på en förtryckt beställningsblankett och.....
*KA-TJING*.....567 kr fattigare, och sen ska jag gå runt och stinka jojoba och äppleblom med en touch av rårörs socker, så varenda allergiker får hoppa åt sidan när jag far fram...

Det enda jag lyckats hålla mig borta från fortfarande, är rutan man bockar i om man vill vara värdinna själv, alltså ha en visning hemma, och det är nog enbart för att det någonstans i mitt innersta inre finns en liten klok Zara som vrålskriker lungorna ur sig, att jag ska ge fan i, turn the other cheek liksom, och så lyckas jag styra bort handen från rutan, till enbart den prickade linjen för underskriften. 

Sen sitter jag där och äter hemmagjord sockerkaka och dricker kaffe, som en riktig slyna, det är som min belöning för att jag sålde mig själv.....igen!!

3 kommentarer:

  1. Äsch, du kan få en inbjudan till mitt övningskörningsparty, det blir billigare för dig och så kan du dessutom använda mig som en ursäkt att slippa gå på dessa partyn igen ;D

    Av egen erfarenhet vet jag att frasen "nja, jag har inte råd" inte funkar, för man kan ju komma med och vara social och kika på medans andra handlar saker man inte vill ha. Skitkul liksom.

    Så fattar du hur jävla tacksam jag är för att jag började plugga eller? Alla fattar ju att en tenta är viktigare.... ;D

    SvaraRadera
  2. Å vad jag känner igen mig i det du beskriver.
    Sitter just nu å kollar på Lyxfällan och jag skulle nog kanske behöva ställa upp i programmet......

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Domesticka har ALDRIG köpt något på ett sånt där homeparty! De ska vara glada att jag Ö V E R H U V U D T A G E T dyker upp! Men någongång lär det hända, jag ser med spänning framemot vad det kan vara! Och jag är trots allt tacksam över att vara bjuden!

    SvaraRadera