lördag 19 november 2011

Och du trodde att du var bitter?!?!

Jag vill gärna titulera mig själv som en trevlig person, med lätt fobi för trångsynta människor, trots att jag själv också är det när det gäller vissa ämnen, jag kan dessutom vara en bitter jävel också, som surar över vintern trots att jag inte kan göra ett skit åt det hela...

Däremot har jag hittat en sida som slår mig och ALLA jag känner i både trångsynthet, bitterhet, nonchalans och tjurighet!
Är det flashback?? Nej...Är det vitmakt sidor?? Nej.... 
Det är lokalblaskan på nätet!!  Och det är inte ens tidningen som är bekymret, utan läsarna!!

Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om en sån nonchalans, jag blir helt förstummad, och då ska det mycket till! 
Skriver en enda människa ner en glad positiv kommentar blir denne totalt nedrackad, dumförklarad och man måste ner på dagis nivå för att förstå detta, för det handlar till och med om att märka ord! :-O 
Vuxet folk!!?? 

Till och med den härliga artikeln som postades nyligen om en hund som varit borta i 36 dygn och kommit hem, MÅSTE få sig EN syrlig kommentar! För så är det på dt.se, ingen ska komma undan med ren glädje, när nåt kul eller positivt händer. 

Jag hoppas verkligen att det är ett gäng elaka Stockholmare som sitter och skriver sånt här till oss i Dalarna, annars har jag en gruvligt fel bild av dalfolket, som beskrivs så levande, glada och trevliga!

Så om du är på humör.....In och frossa i elakheter:

Dalarnas Tidningar

2 kommentarer:

  1. Jag var tvungen att gå in och läsa lite och jo då, bittert så in i bängen var det! Att ungdomarna får en skateboardramp fanns det tydligen en hel del surt att kläcka ur sig kring.

    Otroligt att folk bara orkar gå och vara så negativa hela tiden. Skulle vara intressant att hitta den där artikeln om hunden. Hur kan man bli sur över den nyheten?

    SvaraRadera
  2. http://www.dt.se/nyheter/falun/1.4114960-wallie-ar-tillbaka-efter-fem-veckor-pa-rymmen

    Check it out! ;)

    SvaraRadera